Ahad, 9 Januari 2011

GEOGRAFI,GOGORAFI atau JOGORAFI?

Mula-mula masuk SMKPKBII, muka masih blur lagi. Tiba-tiba 'berkenalan' dengan subjek yang tidak dipelajari semasa darjah 1 hingga 6. GEOGRAFI? apa tu? mahu belajar tentang apa ni? Ada pelajar yang eja GEOGRAFI dengan pelbagai versi contohnya GOJORAFI, JOGORAFI dan macam-macam lagi. Ceritakan pengalaman anda semasa baru mengenali subjek ini dan kenapa anda suka atau rasa subjek ini susah? jangan risau,markah tidak akan ditolak akibat luahan isi hati (hanya tentang subjek ini sahaja) anda.

p/s berapa target anda untuk peperiksaan semester pertama nanti?
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

Ikan Kuruk berkata...

Subjek geo ni x jg brapa susah, bergantung kpd guru yg mengajar. Kalo cara guru mengajar 2 ok, murid pun senang tangkap apa yg diajar.

Dlu sya ndak brapa fhm psl subjek geo nie... tp tyme form 2 (tyme cikgu nitah yg ajar), sya mula fhm sbb cara cikgu nitah ajar mmg pro(bkn mo ambik hati, tp kenyataan).

Sya x ckp cikgu len x pndi, cuma susah mo tangkap. Bleh cikgu ajar 3 KRK subjek geo lg??

Nitah Jain berkata...

siapa la ikan kuruk ni? mau kena masak ampap kali ni tau.ka goreng pun sodap????? walaupun cikgu tidak ajar 3KRK,tapi anda semua dialu-alukan untuk join apa-apa sahaja program kelas yang cikgu ajar tmasuk kalau ada kelas tambahan (InsyaALLAH). dalam masa yang sama cikgu juga minta pelajar-pelajar di kelas yang cikgg ajar supaya berjumpa dengan guru geografi yang lain sekiranya mereka tidak faham apa yang cikgu ajar.tapi jangan lupa,cikgu ajar sivik untuk 3KRK.cuma topik selalu tersasar ke subjek geografi setiap kali bagi contoh.haha...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Catat Ulasan

 
Copyright KONGSI ILMU DAN CERITA KEHIDUPAN 2009. Powered by Blogger.Wordpress Theme by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul Dudeja.